Přímá likvidace se pozvolna dostává do podvědomí majitelů aut

Zatím této služby povinného ručení využívají častěji ženy než muži

Servis v podobě tzv. přímé likvidace nabízí Česká pojišťovna všem motoristům u povinného ručení od konce září 2010. Podle výzkumů ČP jde o atraktivní benefit pro 89 % tuzemské populace, což postupně prokazuje i denní praxe likvidátorů. Ročně se totiž pro tento způsob řešení škody z povinného ručení rozhodne téměř osm tisíc motoristů pojištěných u ČP. Služeb přímé likvidace zatím častěji využívají řidiči, jejichž nehody se výší průměrné škody řadí k těm méně závažným, a také ženy.

Trh s povinným ručením se z hlediska poskytovaných služeb zásadním způsobem proměnil v roce 2010, kdy motoristé začali využívat nové služby tzv. přímé likvidace, která v západní Evropě funguje na běžné bázi.

„Tato služba motoristům výrazně usnadňuje řešení následků dopravní nehody. Klient totiž nemusí nic řešit s pojišťovnou viníka nehody, ale obrací se rovnou
na svou pojišťovnu. My škodu zaregistrujeme, zlikvidujeme, vyplatíme pojistné plnění a vše potřebné pak sami řešíme s pojišťovnou viníka,“
vysvětluje Radim Nekov, vrchní ředitel Úseku likvidace pojistných událostí ČP.

Od října 2010 se této služby rozhodlo využít více než 20 tisíc klientů ČP. „Jen v loňském roce jsme takto řešili téměř 7500 škod, což představuje zhruba
10 % ze všech uzavřených pojistných událostí spadajících do oblasti povinného ručení v daném roce,“
upřesňuje Radim Nekov a dodává:
„Motoristé si po dlouhých letech, kdy měli zažitý zcela opačný přístup, začínají na tuto službu postupně zvykat. Očekáváme, že procento těch, kteří ji aktivně využijí, bude dále růst. Například v Itálii se tímto způsobem řeší až 75 % škod.“

Řidičky si váží svého času
Podle likvidátorů České pojišťovny se častěji pro zastupování vlastní pojišťovnou po nehodě rozhodují ženy. „Argumenty, které ze strany většiny řidiček zaznívají, jsou podobné. Důvěřují pojišťovně, kterou si vybraly pro pojištění svého vozidla a která jim pomůže komplexně vyřešit nepříjemnosti spojené s nehodou, již nezavinily. Nechtějí v neznámé situaci a prostředí ztrácet více času, než je nutné,“ přibližuje praxi Radim Nekov.

Česká pojišťovna, která každoročně řeší téměř dvě stě tisíc škod týkajících se automobilů, nabízí službu přímé likvidace všem stávajícím i novým klientům zcela automaticky v rámci všech balíčků 1. Povinného ručení Bez povinností.


Zpět na tiskové zprávy