Česká pojišťovna vloni řešila 1200 případů ukradených vozidel

Riziko odcizení přitom kryje nejen havarijní pojištění, ale od loňského roku nově také povinné ručení

Česká pojišťovna vloni z titulu havarijního pojištění a nově i povinného ručení řešila celkem 1200 případů odcizených vozidel. Statistiky přitom ukazují, že skladba těchto případů se v posledních letech nijak nemění. Stále se kradou zejména vozidla evropských značek a téměř polovina odcizených aut byla ve věku do pěti let. Roste však počet krádeží starších automobilů na náhradní díly, zatímco v minulosti se zloději více zaměřovali na nové luxusní vozy.


"Za rok 2012 jsme řešili 1200 pojistných událostí krádeží vozidel a nešlo přitom o zanedbatelné částky. Průměrné vyplacené pojistné plnění z havarijního pojištění totiž přesahuje 200 tisíc korun,“ vysvětluje Pavel Martynek, vrchní ředitel Úseku pojištění motorových vozidel ČP.

Nejčastěji kradenými vozy byly vloni automobily značky Škoda (65 % případů), což nepřekvapí vzhledem k jejich dominantnímu zastoupení v českém vozovém parku. Následují další evropské značky – Volkswagen s 9 procenty, dále Ford (4,7 %), Peugeot (2,7 %) a Renault (2,4 %).

Stejně jako předloni, také v roce 2012 barevným odstínům kradených vozidel dominovaly barvy šedivá a stříbrná, a to ve více než 30 % případů. Následují odstíny černé (13 %), bílé (11,5 %), modré (9,5 %) a červené (8,8 %).

„Nejvíce hlášených případů odcizených vozidel jsme vloni zaznamenali z Prahy a středních Čech, třetí nejrizikovější oblast představují podle našich statistik severní Čechy,“ upřesňuje Pavel Martynek. Mezi nejčastěji odcizená vozidla se řadí ta, která měla v technickém průkazu rok výroby 2008, 2009 nebo 2010. Značné oblibě mezi zloději se však těší také vozidla ve věku deset až patnáct let – na pojistných událostech se podílejí téměř dvaceti procenty.

„Riziko odcizení vozidla lze ošetřit nejen způsobem, který většina motoristů zná – tedy havarijním pojištěním, ale také jeho variantou pro vozidla starší 6ti let či od loňského roku nově povinným ručením ve variantě Premium,“ vysvětluje Pavel Martynek a dodává: „Právě smazávání rozdílů mezi povinným ručením a havarijním pojištěním je v oblasti autopojištění trendem posledních let.“


Zpět na tiskové zprávy