Dotazy na životní pojištění

Mohlo by vás zajímat...

Bude mě životní pojištění chránit i na nemoc COVID-19?

V souvislosti s koronavirem jsme rozšířili rozsah pojištění. Detailní informace najdete ve veřejném příslibu.

Jak přistupujeme k onkologických pacientům?

Připravili jsme pro vás přehlednou stránku, kde naleznete všechny odpovědi ohledně našeho přístupu k onkologickým pacientům. Více zde.

Co je to indexace?

Indexace je aktualizace vašeho pojištění. Je to vlastně navýšení částek, na které jste se v minulosti pojistili. Tedy částek, které jsou pro vás důležité. Těmto částkám říkáme pojistné částky.

Více informací o indexaci pojištění a vývoji indexačního procenta se dozvíte na naší stránce.

Má pro mě smysl provést ze smlouvy ŽP mimořádný výběr pojistného?

Vždy záleží na Vaší životní situaci. Je ale potřeba vědě, že hodnota podkladových fondů Vašeho pojištění může kolísat vlivem nepředvídatelných událostí nebo vývoje finančních trhů. Mimořádný výběr tak může být pro Vás i nevýhodný a výplata prostředků výrazně nižší, než očekáváte.

Co získám na odkupném, pokud svoji smlouvu ŽP předčasně vypovím?

Předčasnou výpověď smlouvy životního pojištění doporučujeme vždy pečlivě zvážit. Sjednání pojištění předcházela důkladná analýza životní a finanční situace, kterou s Vámi provedl Váš poradce. Na jejím základě Vám bylo doporučeno, jak nastavit investiční složku pojištění mj. s ohledem na Vámi zvolený investiční horizont. Předčasná výpověď smlouvy tak může proběhnout za situace, kdy došlo k nepředvídatelnému kolísání cen podkladových fondů a hodnota odkupného tak pro vás nemusí být výhodná.

Neměl bych teď raději přesunout nebo posílat nové pojistné na mé smlouvě do podílových jednotek, které tolik nekolísají?

Určitě ne. Právě v této době je velmi důležité dodržet zvolenou investiční strategii dle výsledku vyhodnocení profilu klienta. Toto vyhodnocení zohledňuje potřeby, které má dlouhodobé investování pojistného v životním pojištění zajistit. Při dodržení takto zvoleného nastavení alokace pojistného nakupuje klient nyní podílové jednotky zvoleného fondu za výrazně nižší ceny, než tomu bylo dosud.

Co když se dostanu do situace, kdy nemohu platit pojistné?

Pokud se dostanete do životní situace, kdy si nebudete moci dovolit platit pravidelné pojistné, můžete placení pojistného přerušit. Po určitou dobu (závisí na výši kapitálové hodnoty) zůstáváte pojištěni, i když nic neplatíte.

Co mám dělat, když jsem přišel/a o zaměstnání a nemohu dále platit pojistné, i když bych si jinak smlouvu ponechal?

Určitě nalezneme společné řešení v podobě např. přerušení placení pojistného dle pojistných podmínek, aniž bude nutné smlouvu životního pojištění vypovědět. Výpověď smlouvy je momentálně pro klienty velmi nevýhodná v důsledku poklesu cen podkladových fondů při pandemii COVID-19 a nepříznivého celosvětového ekonomického vývoje.

Stal se mi úraz, jak ho mohu nahlásit?

Škodní událost můžete nahlásit prostřednictvím Klientské zóny nebo můžete využít on-line formulář. Můžete nám také zavolat v čase od 8:00 do 19:00 na 241 114 114, případně můžete zajít na některou z našich poboček a nahlášení škody vyřešit s obchodníkem. Můžete nám také vyplnit formulář a hlášení škody poslat poštou na adresu Generali Česká pojišťovna, a.s., P.O. Box 305, Brno 659 05.

Když se mi něco stane, kdy dostanu peníze?

Peníze za úraz dostanete už v průběhu léčení, nemusíte čekat až na ukončení léčby. Stačí, když nám doložíte lékařské zprávy z prvního ošetření s uvedenou diagnózou, způsobem ošetření a léčbou.

Kde zjistím, co potřebuji za dokumenty k nahlášení škody?

Stačí, když přejdete na hlášení škody on-line, vyberete druh pojištění a zvolíte variantu co se stalo. Zjistíte seznam podkladů, které budete k hlášení škodní události potřebovat.

Spadají pod trvalé následky i jizvy?

Ano, pojistné plnění závisí na umístění a velikosti vzniklých jizev.

Je možné zažádat o zaslání lékařské zprávy k trvalým následkům od revizního lékaře?

Ano, o kopii lékařské zprávy můžete požádat on-line nebo telefonicky na 241 114 114, případně osobně na kterékoli naší pobočce nebo písemně na adrese Generali Česká pojišťovna a.s., P.O.Box 305, Brno 659 05.

Jaká je výše technické úrokové míry (TÚM)?

Kapitálová hodnota s garantovanou technickou úrokovou mírou se každý měsíc zvyšuje o měsíční úrok, který odpovídá poměrné části ročního úročení technickou úrokovou mírou.

Pro smlouvy s datem sjednání 1. 7. 2015 a pozdějším je technická úroková míra 1,3 % p.a.
Pro smlouvy s datem sjednání před 1. 7. 2015 je technická úroková míra uvedena v příslušných pojistných podmínkách.

Jaká je aktuální výše vyhlašované úrokové míry (VÚM)?

Pojišťovna zhodnocuje vyhlašovanou úrokovou mírou běžné nebo mimořádné pojistné, které je umístěno do Kapitálové hodnoty s vyhlašovanou úrokovou mírou.
Aktuální výše vyhlašované úrokové míry je 3,2 % p.a.

Kde najdu přehled investičních fondů a ukazatele zhodnocení?

Přehled naleznete na našich stránkách pro investiční fondy a portfolia.

Jak mohu požádat o mimořádný výběr ze své smlouvy?

O mimořádný výběr můžete požádat prostřednictvím Klientské zóny nebo můžete přijít osobně na některou z našich poboček.

Mám se obávat propadů cen podkladových fondů ŽP?

Vzhledem k tomu, že sjednání Vašeho pojištění předcházela důkladná analýza životní a finanční situace, je velmi důležité dodržet Vámi zvolenou investiční strategii. Investiční strategie zohledňuje Vaše potřeby, které má dlouhodobé investování pojistného v životním pojištění zajistit. Při dodržení takto zvoleného nastavení alokace pojistného a doby určené k investování, budete i v době propadů finančních trhů nakupovat zvolené podkladové fondy za nižší ceny než v době jejích růstu.

Nenašli jste odpověď? Zkuste ji vyhledat

Napište nám

Napište nám zprávu nebo zahajte online chat.

Najít pobočku

Vyhledejte nejbližší pobočky nebo se podívejte na mapu.

Zavolejte nám

Zavolejte nám nebo si nechte zavolat od nás.

Zavolejte nám

241 114 114
Asistenční služba

Volejte kdykoliv

Klientská linka Po - Pá: 8-19 h
So - Ne: 9-17 h
Svátky - zavreno
Nebo zavoláme zpět