Příběhy

Riskovat se nevyplácí

Jako zaměstnanec České Pojišťovny své přátele často upozorňuji na to, co by se jim při cestách do zahraničí mohlo stát, aby si sjednali úrazové pojištění. Třeba během letních dovolených je úrazů opravdu hodně, často kvůli přecenění vlastních sil a možností. I relativně mladí senioři ve věku mezi 60-65 lety mohou zkolabovat na pláži, pokud nedodržují pitný režim a vystavují se přímému slunci, zejména v poledních hodinách. Umírají pak na infarkt či cévní mozkové příhody. Mladí lidé zase podceňují počasí při výstupu do hor a neštěstí je na světě. Těch pár stovek stojí za to, abyste se během cest nemuseli ničeho bát. .

Úrazové pojištění

Zkažená dovolená u moře

Při dovolené v Egyptě jsem začala mít střevní potíže, považovala jsem to za obyčejnou nevolnost. Po nějaké době jsem se odhodlala a zašla k lékaři, který mi řekl, že mám zánět slepého střeva v kombinaci se srůsty ve střevech. Musela jsem na operaci, která stála 10 000 €. Pár dní po operaci jsem odjela zpět do hotelu, abych se připravila na cestu domů. Opět se mi ale přitížilo a musela jsem na dvě další operace, které stály dalších
10 000 €. Situace se rychle zhoršovala, a tak lékaři nařídili převoz leteckým speciálem zpět do ČR. let Naštěstí se všechny mé zdravotní potíže vyřešily. Celkem náklady za mou léčbu a převoz znamenaly 800 000 Kč a já si jen oddychla, když jsem zjistila, že mé cestovní pojištění za 350 Kč všechny náklady pokrylo.

Cestovní pojištění k moři

Pozor, díra

Když jsem byla s manželem v Mexiku, podvrtla jsem si při procházce koleno. Z hotelu mě sanitkou převezli rovnou do nemocnice. Tam mi sdělili, že mám i komplikovanou zlomeninu stehenní kosti. Musela jsem hned na místě na operaci a zůstat v nemocnici ještě nějakou dobu. Nakonec jsem mohla s manželem letět domů, ale bylo třeba pro mě zajistit speciální lehátko. Náklady na mou léčbu celkem byly téměř jeden milion korun, pojišťovna vše vyřídila, takže mne můj úraz stál jen 920 Kč, které jsem zaplatila za cestovní pojištění.

Cestovní pojištění za poznáním

Ze sjezdovky do nemocnice

Každý rok jezdím lyžovat do zahraničí, každý rok si sjednávám pojištění, protože vím, co se na sjezdovce může stát. Nikdy se mi naštěstí nic nestalo, až loni, kdy jsem si zlomila holenní kost, navíc dost komplikovaně. Ze sjezdovky mě musela do nemocnice dopravit helikoptéra. V nemocnici jsem si chvilku pobyla a domů jsem musela jet sanitkou. Jen můj transport ze sjezdovky stál 1000 €, cesta do České republiky v sanitce vyšla na 40 000 Kč. Byla jsem opravdu ráda, že každý rok investuji pár stovek do cestovního pojištění.

Cestovní pojištění pro lyžaře

Jedno nesprávné rozhodnutí

Už několik plet pracuji v jedné výrobní společnosti jako finanční ředitel a člen představenstva. Svou práci jsem vykonával vždy svědomitě, což mi v předchozích letech zajistilo kariérní postup. Ještě nikdy jsem však nezažil situaci, kdy bych řídil společnost po finanční stránce v době krize, a tak se stalo, že jedním nesprávným rozhodnutím přišla společnost o část svých příjmů. Naštěstí jsem si byl předem vědom toho, že nikdo není neomylný, obzvlášť při tak velké míře odpovědnosti, jakou na sebe jako finanční ředitel a člen představenstva bere, a sjednal jsem si u České pojišťovny pojištění odpovědnosti členů orgánů společnosti. Česká mi pak pomohla s náhradou škody i s náklady na právní ochranu.

Pojištění odpovědnosti členů orgánů společnosti

Nemusíte se obávat zaviněných škod

Po náročném týdnu jsme se s rodinou rozhodli, že si v sobotu vyrazíme na celý den na výlet. Před odchodem jsem ještě zapnula pračku a mohlo se vyrazit. Když jsme se vrátili domů, čekal na nás rozčilený soused, kterému jsme prý vytopili čerstvě vymalovaný byt. Okamžitě jsem věděla, kolik uhodilo. Uklidňovala jsem souseda, zatímco manžel se pustil do úklidu následků potopy. Děti jsme poslali ven, aby se před domem projely na kole. Aby toho ale nebylo málo, tak syn při svém dovádění poškrábal zaparkované auto. Když jsem už byla na pokraji sil, manžel přišel s tím, že naše pojištění odpovědnosti kryje veškeré sobotní škody, protože jsme si sjednali pojištění odpovědnosti z činností v běžném občanském životě.

Pojištění odpovědnosti

Příběh pana Jiřího Novotného

Je mi 30 let, jsem svobodný manažer, který většinu času tráví v práci a na cestách. Když mám volno, rád jezdím na horském kole, na dovolenou nejčastěji vyrazím s partou přátel na kajak na divoké vodě. Můj život mě baví a rodinu zatím neplánuji. Uvažuji o tom, že je čas si pořídit vlastní byt s využitím hypotéky. Říkal jsem si ale, že kdyby se mi něco stalo, mohl bych se dostat do problémů. Proto jsem si vybral životní pojištění, které nabízí ochranu jak pro případ vážnějšího úrazu při jízdě na horském kole nebo v autě, tak pro případ lehčích úrazů při sportu. Navíc se mi pojištění bude hodit, až si budu vyřizovat hypotéku.

Pojištění pro mého starého

Vždycky jsem si myslel, že se mi nevyplatí havarijní pojištění pro mého starého forda. Od kamaráda jsem se doslechl, že Česká pojišťovna výhodně pojistí i starší auta. Zašel jsem tedy na pobočku a musím říci, že pojistné za necelé dva tisíce, a to i s platností do zahraničí, mě mile potěšilo. Zatím jezdím dál bez nehody, ale vím, že se nemusím bát hlupáka, který neumí parkovat, zloděje, jemuž se můj miláček zalíbí, a nepřijde si na mě ani žádný živel!

Havarijní pojištění pro starší vozy

Ukradené kolo

Jel jsem na pravidelnou projížďku lesem na svém novém horském kole. Jako obvykle jsem se zastavil na malé občerstvení u oblíbené restaurace, kolo jsem uzamkl lankovým zámkem ke stromu, který je za restaurací. Potkal jsem se s přáteli, se kterými jsem se s novým kolem dokonce vyfotil. Když jsem se ale po společném posezení ke kolu vrátil, nebylo u stromu, ani nikde jinde. Vydal jsem se domů po svých, nic jiného mi nezbylo. Mrzelo mě to, ale věděl jsem, že mám kolo individuálně pojištěné u České. Navíc jsem měl i důkaz, že kolo bylo opravdu uzamčené u stromu. Pojistná událost se vyřešila opravdu rychle a já si za vyplacené peníze mohl koupit nové kolo.

Individuální pojištění movitých věcí

Myslivec postřelil psa

Jsem myslivec už dvacet let, nikdy se mi nepřihodila žádná nehoda, ale nedávno jsem si vyslechl příběh mé známé, který mě donutil se zamyslet. Šla se svým psem na vycházku po louce směrem k lesu. Pes zaběhl na okraj lesa a vtom zazněl výstřel a hned nato zaúpění psa. Utíkala za bědujícím zvířetem a odvezla ho na veterinární ošetření. Při policejním vyšetřování se potvrdilo, že škoda byla zaviněna neopatrným myslivcem. Díky pojištění myslivců pojišťovna uhradila částku, kterou jsem zaplatila za ošetření psa. Všechno tak naštěstí dobře dopadlo.

Pojištění odpovědnosti pro myslivce

Požár v kuchyni

Před dvěma lety jsme si s manželem pořídili novou kuchyňskou linku. Oba trávíme v kuchyni hodně času, protože rádi vaříme. Dlouho jsme plánovali podobu kuchyňské linky a pečlivě vybírali všechny spotřebiče, Ne vždy se však výběr povede - nová designová rychlovarná konvice nás nenechala dlouho si naší novou kuchyň užít. Došlo ke zkratu na kabelu konvice a než jsme stihli uhasit požár, bylo po naší nové kuchyni. Požár zničil kuchyňskou linku včetně nádobí a všech přístrojů za 110 000 Kč. Výběr rychlovarné konvice se sice nepovedl, všechno ale zachránil výběr pojištění domácnosti od České pojišťovny - Česká nám uhradila celou škodu.

Pojištění vybavení domácnosti

Vytopený byt od sousedovy pračky

Nový byt jsem si pořídil na hypotéku, ke které jsem si sjednal pojištění od České, hlavně proto, že šlo vše rychle a nemuseli jsme absolvovat prohlídku bytu. Rychlost je, jak jsem zjistil, při vyřizování hypotéky dost důležitá! Kromě bytu jsem si pojistil i domácnost. To jsem ještě netušil, jak moc se mi tenhle výdaj vyplatí. Po jednom návratu z víkendu jsem našel svůj nový a konečně zařízený byt vytopený! Sousedovi praskla hadice od pračky a to způsobilo v mém bytě hotovou spoušť. Začal jsem v hlavě počítat, kolik budu muset na kompletní opravu našetřit. Štěstím v neštěstí byly mé pojistky na byt a domácnost. Škodu pojišťovna uhradila a já zase bydlím v hezkém.

Pojištění bytu

Rozvodněný potok

Už léta žijeme s manželkou v domku poblíž malého potůčku. Vždycky jsme jen vyděšeně sledovali zprávy z oblastí zasažených povodněmi, ale věděli jsme, že náš potůček je opravdu maličký. Mnohem více jsme se vždycky báli silného větru, který by mohl poničit střechu. I proto jsme měli sjednané pojištění domu. Naprosto nečekaně ale letos zasáhly povodně i nás, potůček se nečekaně rozlil po celém břehů a přehnal se jak přes náš pozemek, tak i přes pozemky sousedů. Potok byl dokonce tak silný, že přinesl i klády stromů, které zničily jednu zeď našeho domku. V celé té smutné a stresující situaci jsme si oddychli, když nám pojišťovna opravu domu zaplatila v plné výši.

Pojištění domu

Nevítaná návštěva - zloděj

Naše skromná chata stojí v chatové oblasti, která je v zimě velmi těžce přístupná. Proto ji vždy na začátku zimy "zazimujeme" a vracíme se tam až s příchodem jara. Letošní jaro jsem se na chatu vracel se stejnými obavami jako vždy. Bohužel tentokrát se mé obavy vyplnily. Už po příjezdu jsem si všiml rozbité okenice. Vybavení chaty bylo pryč. Lednice, starší televizor, manželčin kávovar, dokonce i stůl po babičce se všemi židlemi byly pryč. Ten pohled mi vehnal slzy do očí, a to jsem ještě netušil, že za chvilku najdu i vykradenou kůlnu a rozbitý zámek. Sekačka i mé nové nářadí všechno bylo pryč. Naštěstí pojišťovna bez problému zaplatila celou škodu.

Pojištění chaty a chalupy

Předvídavá manželka

Jízda na kole je pro mě oblíbenou formou relaxace a odpočinku. Snad právě proto mě manželka doslova donutila zařídit si úrazové pojištění. Jako by už tenkrát něco tušila. Jedno sobotní ráno jsem se rozhodl sednout na kolo. Trasu celkem znám. Přesto jsem při vjezdu do první zatáčky přehlédl větev spadlou přes cestu. Následoval přemet přes řídítka a náraz do stromu. Myslím, že jsem na malou chvíli ztratil vědomí. V nemocnici z rentgenu vyplynulo, že mám zlomenou nohu a naražená žebra. Když se manželka dozvěděla, že to není nic vážného, spadl jí kámen ze srdce. O pojištění, které mi kdysi sjednala, jsem se vlastně nikdy nezajímal. Zato ona ano. Když mi oznámila, že mi pojišťovna kromě jednorázové částky bude platit ještě dobu, kdy budu na nemocenské, byl jsem rád, že nemusím řešit, z čeho zaplatím složenky.

Úrazové pojištění

Co kdyby se něco stalo

Je mi 37 let, jsem ženatý a mám dvě děti. Ve volném čase si jdu občas rekreačně zahrát hokej nebo zaběhat, ale většinu času věnuji rodině. Pracuji jako obchodní zástupce mezinárodní společnosti, kde vydělávám zajímavé peníze. Žijeme v rodinném domě poblíž Hradce Králové, na který jsme si vzali hypotéku. Ze svého platu si sice snažím vytvářet finanční rezervu, ale člověk nikdy neví, co ho potká. Pro případ, že nebudu schopen vydělávat současné peníze, jsem si zřídil životní pojištění. Ze svého oboru totiž velmi dobře znám případy, kdy po autohavárii zůstali pozůstalí bez prostředků.

Víkend na chalupě

V pátek odpoledne jsme s manželkou vyrazili po náročném týdnu na víkend na chalupu, kam jsme se oba moc těšili. Cestou začalo drobně pršet, a i když jsem jel opatrně, dostal jsem smyk a narazil do svodidel. Mně ani manželce se naštěstí nic nestalo, ale o autu se to už říci nedalo. Zavolal jsem tedy na Českou. Ta pro nás ihned objednala odtah našeho poškozeného auta do smluvního servisu a na místo nehody dopravili náhradní vůz - víkend zachráněn! Česká za mě rychle a spolehlivě vše se servisem vyřídila, já jsem doplatil jen spoluúčast. Příští pátek už jsme zase i s manželkou seděli v našem opraveném autě, směr chalupa.

Havarijní pojištění

Příběh pana Františka Šnajdra

Jmenuji se František, se ženou jsme nedávno oslavili osm let manželství, máme dvě krásné děti. Byl pátek večer, když jsem svoji manželku a děti odvezl k rodičům na venkov. V sobotu ráno mě čekala dlouhá pracovní cesta na Slovensko, musel jsem tedy u rodičů vyložit rodinu a ihned pokračovat zpátky do Prahy. ,,Františku, nechceš si aspoň na chvíli odpočinout?" ptala se mě starostlivě žena, když jsem se s ní loučil. Odmítl jsem a nasedl do auta. Dneska vím, že to byla chyba.. Když jsem totiž vjel do křižovatky, nedal jsem přednost červenému Fordu, který se tam znenadání objevil. Velký záblesk je to poslední, co si z té chvíle pamatuju. Probudil jsem se až v nemocnici. Necítil jsem ruku. Lékař mi s vážnou tváří mi vysvětlil, že to bude hodně náročné, ale že mi ruku zachrání. Nicméně mám před sebou ještě dlouhý pobyt v nemocnici a pak mě čeká některé z rehabilitačních zařízení. Naštěstí mám životní pojištění od České pojišťovny, ve kterém je zahrnuté také pojištění pro případ pracovní neschopnosti. Rodinný rozpočet tak mojí hospitalizací neutrpí.

Dovolená po 20 letech

S manželkou nás čekala první společná dovolená bez dětí po 20 letech. Vyrazili jsme autem do Itálie. Pár kilometrů před cílem jsem sledoval značky, abych odbočil správně. Vůbec jsem si ale nevšiml, že přede mnou prudce zastavilo auto. Vyvalil se na mě nerudný Ital a já jsem vůbec netušil, co mi říká. Jediné, co mě v tu chvíli napadlo, bylo zavolat na Českou. U nich mám totiž své auto pojištěno jak na povinné ručení, tak havarijní pojištění. Operátorka mi poradila, co mám dělat, a ihned objednala odtah našeho auta. Také mi pomohla v komunikaci s Italem i servisem, se svou lámanou angličtinou jsem totiž moc neuspěl. Do druhého dne bylo auto opraveno a my jsme si nakonec užili dovolenou přesně tak, jak jsme si představovali.

Operátorka byla hrozně milá, poradila mi, co mám dělat, a ihned mi objednala odtah našeho auta. Také mi pomohla v komunikaci s Italem i servisem, se svou lámanou angličtinou jsem totiž moc neuspěl. Štěstí, že mám asistenční služby zdarma ke svému pojištění! Do druhého dne bylo auto opraveno a my jsme si nakonec užili dovolenou přesně tak, jak jsme si představovali. Nejen že nám Česká pojišťovna zachránila dovolenou, ale také nám vše rychle zaplatila.

Komplexní pojištění vašeho vozu

Nepozorný řidič

Začátkem prosince do mě bouchnul pán ve Fabii,škoda 70.000,-.
Odtah na Jarov,oprava,náhradní vozidlo na 2 týdny,nestálo mě to ani korunu.
Jenom jsem přesedl z auta do náhradního auta a po dvou týdnech zase zpět.

Včera jsem na dálnici před Dobříší píchnul kolo. Nemohl jsem najít hever.Je u toho Golfa 7 fakt pěkně schovaný, kdo neví kde je,ten ho nenajde.

Nevěděl jsem kam zavolat,tak jsem zkusil číslo České pojišťovny.
Ani jsem netušil,že mám v pojistce zdarma příjezd asistenční služby. Kolo vyměnili a já jsem nadšen službami České pojišťovny.A konečně vím, že na píchlé kolo nemusí člověk lézt po zemi a točit heverem v dálničním provozu.

Musím uznat, že pojištění u Vás se opravdu vyplatí

1. povinné ručení Bez povinností

Jak jsme se díky důchodovému spoření zajistili na stáří

S manželem jsme svoji již 10 let. V manželství se nám daří, máme dobře i po finanční stránce. Před časem jsme byli na nákupu v samoobsluze, když jsme před policemi s pečivem zahlédli starého muže. Byl zanedbaný a posmutnělý, v hrsti svíral několik drobných. Nejistě hleděl na bochník chleba a přitom počítal mince. Zřejmě se nemohl dopočítat. Nevšímala jsem si ho, zato manžel zvážněl. „Co je s tebou?" zeptala jsem se. „Když vidím toho pána, mám strach, že takhle dopadnu i já, až půjdu do důchodu," řekl. Zamyslela jsem se. „Víš co? Půjdeme ti uzavřít to nové důchodové spoření, ať máš jistotu, že o tebe ke stáru bude dobře postaráno," řekla jsem. Hned druhý den jsme šli na pobočku České pojišťovny, kde jsme uzavřeli smlouvu o spoření ve druhém pilíři. Vysvětlili nám, že v okamžiku odchodu do starobního důchodu bude mít manžel nárok na pravidelnou penzi. Ke státnímu důchodu tak dostane další prostředky od pojišťovny. Pokud by došlo k nečekané události, naspořené peníze zdědí naše rodina.

Důchodové spoření

Danova zlomenina

Nedávno jsem se na procházce se svým psem Danem zapovídala se sousedkou. Pes mi vytrhl vodítko z ruky a utekl na cyklostezku. Než jsem stačila něco udělat, pes se srazil s cyklistou. Dan měl komplikovanou zlomeninu zadní nohy a cyklista si při pádu zlomil předloktí, navíc měl poškozené kolo. Škoda, kterou utrpěl cyklista, se vyšplhala na 15 000 Kč. Díky pojištění jsem neměla problém s uhrazením škody cyklistovi ani s náklady na ošetření svého miláčka.

Pojištění psů a koček Mazlíček

S finančním plánem se Martin důchodu bát nemusí

Pracuji jako počítačový konzultant. Jsem svobodný, třicetiletý, do penze mám ještě daleko. Obavy z důchodu mě ale trápí už nyní. Penze, kterou mi jednou vyměří stát, k příjemnému životu stačit nebude. Spočítal jsem si, že renta, kterou bych jednou rád pobíral, je 30 000 Kč měsíčně. Domluvil jsem si tedy schůzku s finančním poradcem, který mi vysvětlil, že k tomu, abych dosáhl svého cíle, bude třeba vše pečlivě naplánovat. Poradce mi proto sestavil dlouhodobý finanční plán. V něm iu doporučil, jak nejlépe umístit jednotlivé investice. Zároveň navrhl zajištění rizik, která by mohla budoucí rentu ohrozit. Nyní mám jistotu, že kdybych se v životě dostal do jakékoliv nepříznivé situace, potíže snadno překonám. Když ztratím zaměstnání nebo bude dlouhodobě nemocný, nemusí slevovat ze svého životního standardu.S pravidelným poradenským servisem už se vlastně na důchod těším, protože se stanu rentiérem.