Česká pojišťovna varuje: Pozor na štědrovečerní živé dárky!

Praha (19. prosince 2006) - Štědrý den přináší okamžiky plné překvapení. Bohužel mnohdy i těch méně příjemných. O takových by mohlo vyprávět více než 750 klientů České pojišťovny, kterým loňský Štědrý den "nadělil" úraz, dopravní nehodu nebo jinou domácí katastrofu.

Pokud jde o počty úrazů, je 24. prosinec v porovnání s kterýmkoliv jiným všedním či víkendovým dnem silně podprůměrným. Pozitivním zjištěním také je, že rok od roku si na sebe dávají lidé stále větší pozor. V roce 2003 se na Štědrý den přihodilo 272 úrazů, o rok později o dvacet méně a v loňském roce to bylo dokonce pouze 189 úrazů. Obvyklý denní počet je kolem osmi set.

A s čím museli klienti České pojišťovny navštívit lékaře? Většinou to byly řezné nebo tržné rány a zlomeniny všeho druhu. Rybí kosti způsobily i několik případů chirurgického odstranění cizího tělesa. A vyskytly se i takové nehody, které si vyžádaly operační zákrok či hospitalizaci. Česká pojišťovna evidovala hlášení pacientů, kteří místo radosti z dárků ulehli na nemocniční lůžko s otřesem mozku, přetržením Achillovy šlachy, zlomeninami krčku, poúrazovým krvácením do hrudníku, či dokonce pneumotoraxem.

Ne právě veselým dnem byl i pro 568 klientů, které postihla vánoční katastrofa v podobě nehody na silnici, krádeže nebo přírodních živlů. V hlášeních Klientského servisu figuruje 228 dopravních nehod a 313 škod z pojištění domácnosti a staveb. Nejčastější příčinou pojistných událostí byla tíha nebo sesuv sněhu či námrazy, ale 54 pojištěných se i na Štědrý den setkalo se zloději, patnácti znepříjemnil sváteční den požár.

Nepříjemným zážitkem byla i docela malá vichřice, která vyvedla z míry jednu z klientek ČP, která na linku Klientského servisu nahlásila: "Pekla jsem cukroví a že byla vichřice, jsem vůbec netušila. Nesla jsem ven vychladnout plech s čokoládou politým pečivem. Jak jsem otevřela dveře na verandu, vichřice mi vyrazila z ruky plech a formičky létaly po celé zahradě. Celé moje dílo bylo zničené
a já taky!"
Další téměř tři desítky klientů usedali ke sváteční večeři s pocitem, že buď oni sami, jejich děti, ale hlavně domácí mazlíčci byli příčinou škody na zdraví nebo majetku dalších osob, kterým zkazili Vánoce. A to byli pouze ti šťastnější, kteří měli pojištění. Živé vánoční dárky totiž mohou nadělat více škody než užitku.

Malé, roztomilé štěně bígla, které dostala dcera klientky České pojišťovny jako vánoční dárek, dokázalo během chvilky rozkousat další vánoční dárek - mobil kamarádky, která přišla na návštěvu. Odložila si jej na opěradlo křesla a v nestřeženém okamžiku zmizel ve zvířecím pelíšku. Z připojištění odpovědnosti v rámci domácnosti pojišťovna zaplatila 6 tisíc korun.

Přibližně podobnou sumu by museli uhradit ze svého i majitelé kočky, která ve strachu před zvuky petard vyskočila z balkonu v prvním patře a cestou strhla a poškodila sousedovi v přízemí satelit. Rychlou platbou od pojišťovny a nákupem nového stihl ještě sledování vánočních pořadů.

Mnohem větší škodu dokázal natropit maličký a oblíbený dětský přítel - křeček. V nestřeženém okamžiku využil chvíle, kdy byla klec otevřená a utekl. Celá rodina jej několik dní hledala, bez úspěchu. Už se zdálo, že je navždy ztracen, když křečka přinesla v láhvi od okurek sousedka z nižšího patra. Křeček těch několik dní strávil v jejich sedací soupravě a jednu z pohovek uvnitř úplně rozkousal. Nový kus nábytku přišel na 22 tisíc korun.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem, který k 31.12.2005 dosahoval 36 procent. Má základní kapitál 4 miliardy korun a spravuje přes 13 milionů pojistných smluv. Česká pojišťovna patří do mezinárodní finanční skupiny PPF, která úspěšně spravuje aktiva v hodnotě přibližně 220 mld. Kč. Jediným akcionářem ČP je společnost PPF Group N. V.


Zpět na tiskové zprávy