Rok 2013 se do statistik zapsal téměř 51 000 živelními škodami

Česká pojišťovna vloni pomohla desetitisícům klientů vyřešit následky řádění přírodních živlů – nejvíce škodila velká voda

Česká pojišťovna řešila v loňském roce téměř 51 000 živelních škod za 3 miliardy korun. V červnu 2013 a následně prakticky po celé léto pracovali zaměstnanci ČP ve speciálním kalamitním režimu. V terénu se pohybovaly stovky pracovníků - nejvíce v moderní historii největší tuzemské pojišťovny. Díky tomu mohla Česká pojišťovna rychle a efektivně likvidovat desetitisíce škod způsobených přírodními živly, které trápily obyvatele celé ČR. Jen předprázdninová velká voda způsobila téměř 23 500 škod za bezmála 1,7 miliardy korun a letní bouřky za sebou zanechaly přes
11 200 škod za půl miliardy korun.

Nejhorší situace nastala vloni začátkem června, kdy na prakticky celou Českou republiku udeřila ničivá velká voda. Ta způsobila nejvíce škod lidem
ve Středočeském kraji. Středočeši na tom byli nejhůř také o měsíc později, kdy jejich kraj – nejvíce z celé ČR – zasáhly i ničivé bouřky.

„Díky enormnímu nasazení zaměstnanců České pojišťovny byla už měsíc po červnové velké vodě drtivá většina nahlášených případů prohlédnuta a bezmála
60 % škod z občanského pojištění majetku uzavřeno“,
popisuje situaci v období přírodní kalamity Renata Kosová, ředitelka útvaru likvidace pojistných událostí
z majetkového pojištění a dodává: „V rámci speciálního kalamitního režimu jsme posílili nejen týmy mobilních techniků, ale také počet operátorů na klientské lince
a pro klienty zajistili i víkendový provoz exponovaných poboček.“


Jak ukazuje následující tabulka, v roce 2013 škodily na území ČR i další přírodní živly, jako např. blesky či oheň. Česko potrápil také sníh, a to i přesto, že se letošní zima zdála velmi mírná. Řádění živlů vloni nejvíce postihlo Středočeský, Jihočeský a Ústecký kraj, naopak nejméně živelních škod zaznamenala Česká pojišťovna v roce 2013 v krajích Karlovarském, Olomouckém a Libereckém. Zejména kvůli povodním došlo vloni k 62% meziročnímu nárůstu hlášených živelních škod, jejichž objem vzrostl v porovnání s rokem 2012 o 36 %.

Rady, co dělat po živelní události
•    Ohlaste vzniklou škodu na klientskou linku 241 114 114. K nahlášení škody lze rovněž využít tištěného formuláře na všech obchodních místech ČP, webových stránek či mobilní aplikace Pojišťovna pro chytré telefony.
•    Mobilní technik vás bude kontaktovat a dohodne s vámi termín prohlídky.
•    Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
•    Začněte s odstraňováním škod, jakmile to bude možné.
•    Zdokumentujte (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilním technikem.
•    Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady vaší škody.
•    Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
•    Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.


Zpět na tiskové zprávy